tisdag 17 juni 2014

Det är alltid en speciell känsla när ens barn gör mål, i mitt fall min son Joel som spelar fotboll i IFK Osby P-03. Ett lag som jag har fotograferat ett otal matcher vid det här laget. När jag dyker upp med kameran känns det som om jag är en laget, en härlig känsla. 
Jag har många idéer till olika projekt, vissa redan påbörjade, andra som jag vill börja på. Ett projekt som fått en nystart är "Let There Be Drums" där jag plåtar hårdrockstrummisar, svenska hårdrockstrummiar, som man kan följa HÄR. Följer Lars Darebergs HÄR och han hade saxat något mycket tänkvärt från nätet som man kan ta med sig för att bli en bättre fotograf.

1. Chimpa inte!
2. Titta inte på dåliga bilder. (Studera mästarna)
3. Bläddra inte på utrustningssidor när du är uttråkad. (Bläddra i böcker istället)
4. Oroa dig inte för din kamera. (Den bästa är den du har med dig)
5. Mixa inte färg och svartvitt i samma serie. (Var konsekvent)
6. Sluta inte att fotografera. (Ta mycket dåligt för att få något bra)
7. Tänk inte på hur många som följer dig. (Fotografera för dig själv. Som Vivian Maier)
8. Ta inte bara en bild på en situation. (Jobba dig runt)
9. Kom ihåg att ha roligt. (Fotografera som om detta är sista dagen) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar