torsdag 12 juni 2014

Blev inte ett dugg irriterad att jag inte fick plåta Iron Maiden på Copenhell igår, endast utvalda fick ”Maiden-photopass”, då jag redan innan hade plåtat något mycket mer personligt och definitivt inga bilder som andra fotografer på festivalen hade på sina minneskort. 
Först och främst vill jag tacka, om de läser detta, Daniel Erlandsson (Arch Enemy) och Bob Pentella (Monster Magnet) för att jag fick möjligheten att fotografera uppe scenen bredvid trumpodiet till mitt skötebarn till projekt, "Let There Be Drums", hur coolt som helst och sedan Mikkel (Presschef) som presenterade mig för Casper (Stage-manager) så att jag kunde komma in backstage utan som helst access egentligen. 
Men det kunde gått i stöpet riktigt när jag skulle ta mig in backstage andra gången till Arch Enemy konserten. En dam och en herre från ”Security” sa vänligen men bestämt att jag hade inte där och göra över huvudtaget utan rätt ”pass” runt handleden. Försökte med allt, att jag hade gått in där för bara någon timme sedan, pratat med trummisen, stagemanager och presschefen, men nej, kalla handen. Men samtidigt, de gjorde ju bara sitt jobb. 
Började gå tillbaka till presstältet när jag möter Mikkel och jag förklarar situationen och han bara tar med mig och luttsar in mig backstage, förbi vakterna. Hur galet som helst. 
Men jag plåtade andra sida scenen också med de andra 50-11 fotograferna att trängas med i diket. Black Label Society, Monster Magnet och Arch Enemy spelade på Hades stage, en lite mindre scen men konstigt nog mer plats på än Helviti stage, där Anthrax spelade, helt galet trångt. Tog fäste framför Scott Ian och blev stående där. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar